lördag 23 maj 2009

Sjön Runn i Dalarna!

Vilken fantastisk sjö vi har! Vi paddlar och åker båt på den och idag har jag cyklat RUN(N)T den!
Jag och min vän Anna hade första träningslägret inför kommande års utmaning; Tjejklassikern. Mina bästa vänner från Göteborgsregionen ska också vara med i laget Runns Sjöbod, men de fick förhinder den här gången. Detta är vår present till oss själva, vi jubilerar mellan 29 dec. i år t.o.m 26 okt.2010.
Dagens tur gick såå bra! Fantastiskt väder, frodig grönska med liljekonvalj o syrener som precis är på gång att slå ut, vi såg t.o.m midsommarblomster, underbara dofter förstås.
Turen gick i bra prat-tempo med ordentligt stop i Torsång för kaffe o räkmacka. Det blev ett litet oplanerat stop i Norsbo när jag svalde en fluga... Sen blev det en sista paus på Främby Udde med en liten dryck o kolhydrat påfyllning i form av en skummande svalkande öl på den fantastiska altanen! Alltså ett perfekt upptaktsläger för tjejer i 49-års åldern!
Nu finns det förstås en del av er som inte tycker sånt här är tillräcklig träning, men passa då på att kolla in Anders blogg "Finna ro i vardagen" nu är han på rodd-tävlingar på Rådasjön i Mölndal, heja Uppsala Akademiska Roddklubb!

Marie
PS. Imorgon är det söndagspaddling kl.9! DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar