söndag 11 april 2010

Vårkänslor och Velodrom

Äntligen en solig söndag! Hopp om våren när snödroppar och scilla blommar vid husknuten.
Vi har fått lägesrapport från sydligare delar av Europa, där försommaren är på väg, både roddare och kanotister har härliga dagar! Vår Anders har precis kommit från ett fjortondagars rodd-träningsläger i Tjeckien och Tyskland.
Ulf blir förstås nostalgisk (och säkert lite avundsjuk) speciellt när Anders hade ett foto från en kanotslalombana i Bamberg - där pappa tävlat på 70-talet!!!
Snart hoppas vi på öppet vatten i Runn...men, det går att paddla i Sundbornsån för de som är riktigt sugna att få hoppa i kajaken.

En annan kul grej: Vi var på öppet hus i YA-arena/cykelvelodromen idag, vilket häftigt ställe! Faktiskt så att jag kan förstå nu, när jag sett det live, att även vanliga dödliga också kan cykla där!
Men, själv befinner jag mig väl på någon nivå mitt emellan velodromcykling och boule, som utövades i hallen bredvid!
Ha' de'!
Marie

Obs. våra ändrade öppettider under april när ni vill hälsa på i butiken....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar