söndag 22 mars 2009

Du hinner åka en tur innan skidspelen

Åter en fin morgontur . Jag kunde konstatera
att isen torkat upp bra från gårdagens mildväder.
Strax innan Bjärmsnäs möter jag två gentlemen
från Stockholms Skridskoseglare. Vi fick en liten
pratstund om Runn och Falun. De hade gjort en morgontur
ner mot Storsund. Vi slog följe en bit på hemvägen, men
vid Dejstolen delade vi upp oss. De båda herrarna skulle upp
till Lugnet och Skidspelen och jag var nyfiken på 8.8km banan.
Jag kunde konstatera att det var torrt och fint även här. Faktum
är att jag hittade överis bara vid en kurva på korta banan(nere mot
östra Främby) Lite klapprigt är det dock. Hoppas att vi slipper
den snö som prognoserna talar om. Om den kommer behöver vi
Runns Is hjälp för att kunna åka mer i år.Prognoserna visar
kyla perioden tisdag till lördag så det jag hoppas på mer åkning.

Ulf

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar